Start
Nyheter
FAQ
Modeller
318iC M Design
325iC M Technic
M3 Cabrio
Baur TC
Original Utrustning
Suffletten
Tekniska Data
Köpguiden
Historik
Vagnpark
GDS
Delar & Tillbehör
Underhåll
Litteratur
Länkar
Forum Autopower

M Technic Information
 

Lufttryck

Lufttrycket på M Technic bilar ska ökas med 0,1 bar runtom jämfört med det angivna lufttrycket för 325iC till följd av bilens ökade tryck mot vägen vid landsvägskörning (tillägg 01 29 9 780 399).

 

Ugnslackering:

Max temperatur vid ugnslackering är 50 grader för att undvika deformering av M Technic aerodynamikkomponenter (tillägg 01 29 9 780 844).

 

Bakspoiler M Technic (Tillägg 01 29 9 782 136 II/89)

Problem: Den bakre bakspoilerns främre spetsar vid hjulhuskanten blir deformerade och svänger utåt vid pilen på bilden (kan tex uppkomma efter ugnslackering).

 

 

Åtgärd

  1. Lossa på bultarna på dämpningselementet och flytta bakspoilern bakåt.
  2. Pressa bakspoilerns främre kanter inåt dikt mot karossen med tving (fördela trycket med mellanlägg).
  3. Hetta upp spoilern med en fön (60 grader) och släpp inte tvingarna förrän spoilern svalnat till rumstemperatur.
  4. Justera in spoilern och skruva åt bultarna.


Man kan förebygga problemet genom att fixera spetsarna på bakspoilern innan bilen ugnslackeras.

 

Övrig M Technic information

Utan den speciella löstagbara bogseröglan som ska finnas i bagagerummet (sitter normalt i klädseln på vänster sida) kan inte en M Technic bil varken bogsera eller bli bogserad!

 

Tillbaka








|Start| |Nyheter| |FAQ| |Modeller| |318iC M Design| |325iC M Technic| |M3 Cabrio| |Baur TC| |Original Utrustning| |Suffletten| |Tekniska Data| |Köpguiden| |Historik| |Vagnpark| |GDS| |Delar & Tillbehör| |Underhåll| |Litteratur| |Länkar| |Forum Autopower|